Torsdagen den 9 april, 2015.

Något jag alltid har varit intresserad av är förr i tiden, det är så sjukt faschinerande för mig.
Som liten ville jag bli arkeolog, tills jag insåg att skola och mattematik inte riktigt var min starka sida.
Jag brukande ta med mig penslar ut och gräva efter stenar och annat konstigt, som jag penslade och fräschade upp och la i massa glasburkar, haha.
Men den drömmen gav jag tyvärr upp och fick nöja mig med historia som favoritämne i grundskolan.
Jag är ju sådan som ofta flummar mig bort på ord och massa konstiga tänk om, tänk att meningar.
Men ärligt talat, tanken av att det faktiskt fanns människor som levde annorlunda, klädde sig annorlunda och hade det annorlunda för så pass länge sedan är riktigt faschinerande.
Man tänker ju inte på det lika mycket som när man faktiskt befinner sig där det finns övergivet och gammalt kvar.
När vi besökte denna övergivna gård i grästorp så fick jag upp så många historer av alla redskap, att någon till exempel suttit och läst den där otroligt gamla tidningen, eller lyssnat på den är urgamla radion.
Men, nu är klockan kvällen och jag blir oftast såhär pratglad efter klockan nio, så jag säger godnatt istället!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0