05 februari, 2013

okej, vid tio i går kväll så behövde jag sysselsätta mig med något, och det slutade med att jag satt framför symaskinen med gardin tyg som material och improviserade mig mestadels fram till en klänning.
eftersom att tyget inte var stretch och att jag inte hade någon dragkedja så fick jag göra det bästa av situationen.
att klippa upp hela ryggen till ett lite för stort samt snett hjärta och hitta tre rosa knappar var mitt enda alternativ.
vid tre i natt så var den klar, förutom att jag nog kommer sy en krage till den också.
men, för att vara en första klänning helt utan något mönster så blev den ju bättre än förväntat, men nästa gång tror jag nog att jag köper mig lite bättre tyg och lägger mer själ in i det hela för att få en perfekt klänning.
det jobbigaste med mig är dock att jag inte har något tålamod, utan måste fortsätta med saker och ting tills jag blir klar, så jag undrar hur många sömnlösa nätter det kommer kosta på mig fram över.
hur som helst, god eftermiddag tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0