25.12.2011 - julfton i text och bilder

okej, började ju med att jag vaknade 20 i 3 och hade cirkus 20 min att fixa mig på.
men det gick nog bra tror jag.
släkten kom och vi umgicks lite och så, kalle anka orkade jag inte kolla på, sånt där tröttnar man ju på efter femtioelva gånger liksom.
wellwell, vid kanske 4 halv 5 satte vi oss ner vid julbordet och högg in.
alltid lika gott med mammas och mormors mat!
sen blev det som det varit sen vi varit små, disken skulle tas först.
då sitter man ju där med pirr i benen och miljontals fjärilar i magen och suktar efter julklapparna...
okej kanske inte nu, men fan vad jag kommer ihåg att man sprang in till köket var 3e minut när man var mindre.
''är ni klara?'' ''nu då?'' ''hallå?'' ''bli klara'' osvosovosvosov, ja ni förstår.
men sen så fick morfar vara tomten som vanligt, haha åh nathalie bara sprang in i hans famn när han kom.
var så otroligt gulligt alltså haha!
så tomten kom och delade ut lite paket och sen försvann han spårlöst, undrar vart morfar var då!?!?!
sen satte sig min faster vid granen och delade ut paketen.
fick ganska fina saker, kan visa i ett annat inlägg senare!
fick bland annat en frigolit bit av morfar i julklapp, han ska alltid göra sig lustig han haha!
har fått pinnar stenar och en tom toarulle förut, frigolitbiten var nog bäst iallafall.
men aa, sen så blev klockan mer och mer och faster farmor och kusinerna åkte hem.
då satte ja mamma pappa jimi mormor och morfar och kollade på gamla inspelade julaftonar.
fan vad det är underbart att se sig själv sådär liten och lycklig, pottfrillan och pillar sig i näsan, bokstavligen.
sen drog jag hem till malle och satt och drack lite tills helen simon och marcus kom och umgicks med oss.
var trevligt, sov över där iaf och nu sitter jag här hemma, ska snart åka och sola med malle så vi hörs senare!
längtar förövrigt efter min älskling, så ni vet.

såhär såg man ut

eh aa, dukningen

omnomnom

granen osvosv

liten ful bild på mig och brorsan :):)

söta kusinen nathalie

syster och nathalie och så lilla chicko där nere

mormor chicko och syster

ser ut som jag ska gråta typ menmen, sötipöti kusin

kussen jacob och nathalie

så kom tomten aka morfar

eh aa...

öppnar ett paket :P xD

underbara morfar

klassiska ''det var du som var jultomten!''

jag vettefan alltså..

älskade mormor och morfar, och chicko såklart

bebis

Kommentarer
Postat av: Johanna

åååh, läääägg ner, vad fin du är!!

2011-12-26 @ 08:50:16
URL: http://baraleverlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0