UTKAST: 13 November 02:33

vem är det egentligen som får bestämma om en person förtjänar att bli klassad som en dålig person.
finns det en dålig person eller handlar det bara om vilka val man gör, de som är mindre bra och de som kanske är bättre.
en ''bra'' person kan göra dåliga val, likaså motsattsen, men, det borde inte göra en till något mer eller mindre.
jag hatar, absolut hatar att jag så lätt ska hänga upp mig på saker, istället för att inse, att världen faktiskt inte går under bara för att man har gjort något man kanske inte borde, och hur många har inte försökt säga det till dig, jennie.
varför är det inte så lätt alla gånger att bara gå vidare, att förstå att det inte går att spola tillbaka en tid som redan har passerat, att det inte går att göra något ogjort.
jag verkligen önskar, att jag ibland vore iskall, ett svart jävla hjärta som inte brydde sig om någonting alls, men om jag i så fall skulle välja, så skulle jag mycket hellre leva med att man inte alltid gör de rätta sakerna, speciellt inte som ung, och om jag uppfattat allt rätt så är det när man är ung man ska vara just, ung och dum. 
men, de sömnlösa nätterna och det salta som tillslut träffar mungipan är inget man kan komma ifrån bara sådär.
jag skulle inte kunna tänka mig att hålla saker inom mig när jag mår som dåligast, jag skulle inte klara av att ljuga så för mig själv och inte visa en endaste känsla.
det är på ett sätt läskigt att man för en sekund, bara för en sekund eller fler kan känna att livet känns meningslöst, att man på något vis skulle vilja trycka på någon knapp som stänger av allt, medvetandet eller i värsta fall livet.
men det har trotts allt bara gått arton ynkliga år av ett helt liv, inte ens en fjärde del av livet, förhoppningsvis.
när jag en dag sitter på min stol, kanske med barn, kanske med barnbarn, så kommer jag förmodligen inte komma ihåg alla sämre val jag gjort, eller i bästa fall skratta åt alltihoppa.
om det bara vore så lätt att alltid tänka, ''vem bryr sig om det här om trettio år'', om inte tjugo, eller tio.
hade jag inte varit så känslig som jag har blivit, eller alltid har varit, så skulle jag inte ha varit den personen jag är idag, och det är aboslut inte någon, dålig person, alls, jag gjorde ett dumt val and that's it.

Kommentarer
Postat av: Johanna

<3

Svar: <33
Jennie Hallström

2012-11-13 @ 17:18:30
URL: http://www.musiknoerd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0