09.05.2011 - gif

fick en kommentar om hur jag gör mina gifs.
hihi blir lite glad över seriösa frågor faktiskt, men det finns 2 sätt att göra det på.
eller det finns säkert 100 men jag vet 2 sätt.
kan säga det enklaste som man bara gör över internet.
om du går in på sidan makeagif så kommer det komma en grön knapp där det står add pictures.
och när du har tryckt där så kommer det ju upp rutan där du väljer dina bilder du vill ha med.
välj en i taget, och under så står det om alla bilder är complete osv.
när du då har valt dom bilder du vill ha och alla är klara så trycker du på continue, och du kan då välja snabbheten och bredden (animation speed & resize your images) den 3dje behöver du inte bry dig om om du inte vill.
och det väljs högst upp på sidan så ba rulla upp ifall du åkt ner för det gör det alltid på min data.
men aa bara att välja hur du vill ha den och när det är klart så trycker du på create your gif.
sen när den laddat klart så kommer det upp fyra olika adresser.
om du ska ha den till din blogg så välher du adressen för website.
är inte så bra på att förklara delsvärre :(
men om du vill veta hur man lägger in den på bloggen så kopigerar du adressen som stod i rutan och sedan i menyfältet för nytt inlägg så finns det ett ikon som heter HTML, tryck där och klista in adressen och sedan tryck på uppdatera.
klappat och klart heh.
jag avänder mig dock av photoshop cs3 för att göra mina gifs för det blir bättre kvalite och ingen grå ram runtom.
så du får kommentera igen om du har någon av cs ph så kan jag förklara på det sättet med.
eh aa, hejdå :)

resultat:
zbAvCm on Make A Gif, Animated Gifs
created using the animated gifs maker at MakeAGif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0